måndag 6 september 2021

Ibland förändras planerna

 Det blev lite pyspunka i fredags.. Vi hade sett fram emot vår nya stallkompis och hennes otroligt fina tävlingshästar men det blev lite förändring. Hon har kommit fram till att hennes ena häst behöver mer omvårdnad då den inte mådde så bra så hon valde ett ställe där hon kommer jobba i stallet och ha sina hästar på plats för 100% översyn av sig själv. Då kan hon göra allt det hon önskar, vara med sina hästar, träna andras hästar och tjäna lite pengar.. Hon hade verkligen sett fram emot att komma till oss och skulle ha kommit i lördags och stjälpa av saker, strömaterial och hö.. Men nu blev det inte så..

För oss.. ja, blev det lite pyspunka. Vi hade förberett en del, planerat en massa och nu blev det inte så. Solfari fick hoppa tillbaka till sin vanliga box, vilket han blev väldigt lycklig över. Sedan hade vi ju inte gjort så mycket mer för vi skulle snacka ihop oss under helgen. Men nog blev vi lite ledsna, även om ödet hade tagit henne på en väldigt rolig bana. 

Så, helgen blev en arbetarhelg. Jag jobbade med mitt gästhus tillsammans med föräldrarna, väldigt trevlig. Riktigt muskelpass, tagit bort stubbar, skottat grus (jag får ju göra de tyngre bitarna medan mina föräldrar gör det mer finliret) . Jag har även fejat på taket och satt fast vindskivor, vattskivor tillsammans med pappa. Pappa satte fast fönsterbrädor medan mamma målade och snickrade ihop även isolerad vattenbalja till mina hästar.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar